Blogg

Glöm inte hämta ut routern och TV-boxen imorgon eller övermorgon

16.02.2015 19:06
Uthämtning utav routern och TV-boxen

AllTele kommer dela ut routern (Tilgin 2330) och TV-box (Dilog DIP701) 17:e och 18:e februari, mellan kl. 18:00-20:00. Utdelning sker i styrelserummet, Lugnets Allé 23, plan 3.

Hälsningar,
Styrelsen

Mer information om AllTele

10.02.2015 19:20

Nu har vi lagt upp information om övergången till AllTele. Du hittar det under Data och telefoni.
https://www.sjostaden1.se/fastigheten/data-och-telefoni

Vänlig hälsning,
Styrelsen

Info gällande AllTele

05.02.2015 08:58

Som vi tidigare informerat om kommer vi snart byta leverantör av Triple-play (Tv, bredband, IP-telefoni) till AllTele. Nedan följer korta information om bytet.

Under vecka 6 kommer ett brev från AllTele med detaljerad information om bytet. Om man tex vill ha tilläggstjänster måste dessa beställas före den 10/2 (för att man säkert skall ha dessa till 24/2).

Den 17 och 18 februari mellan 18-20 kommer AllTele dela ut box och router till alla boende. Dessa hämtas av den boende i styrelserummet på Lugnets Alle 23 plan 3.

Installation av tjänsterna kommer ske av AllTele tisdagen den 24/2, vilket beräknas va färdigt ca kl 12. Efter detta kan man som boende koppla in sin nya router och digitalbox (i stort sätt på samma sätt som befintlig).

Om man behöver hjälp kommer tekniker att finnas på plats tisdagen den 24/2 från kl 13-21 samt tisdagen den 3/3 18-21.

Nyhetsbrev december

09.12.2014 19:50

Nytt nyhetsbrev finns nu ute!

Brf Sjöstaden 1_Nyhetsbrev_December_2014

Tillfälligt problem med sopnedkasten

26.11.2014 14:42

För närvarande har vi ett problem med vår sopsug pga ett el-fel i vår sopdocka. Eletriker jobbar på att åtgärda detta men det är i dagsläget oklart hur lång tid detta kommer ta. Under tiden kommer Envac (som hanterar våra sopor) att sätta ut säckar, som kommer tömmas regelbundet.

 

Problem med sopor

29.10.2014 12:36
 
Vi har för närvarande div problem med sopor. Vi har tex stopp i vissa rör, vilket gör att soptankarna inte töms som dom ska. Vi vill därför be alla att tänka på att inte trycka ned sopor i inkasten, utan släng hellre fler mindre soppåsar samt släng tex inte kartonger utan använd återvinningsrummet. Om det är stopp i ett nedkast så släng soporna i ett annat. Det är viktigt att soporna slängs och inte läggs bredvid nedkasten då skadedjur kan lockas dit.
 
Dessa problem gör tex att vi har problem med soplukt, speciellt drabbade är Styrbordsgatan 4. Vi jobbar på att åtgärda alla problem, tex ser vi till att soprum och soptankar städas. Dock måste de flesta åtgärder utföras av leverantörer till oss, vilket gör att vissa sakar tar längre tid att åtgärda än önskat. Men vi jobbar så hårt vi kan på att åtgärda problem så fort som möjligt och hoppas att lukten och problemen blir lösta så fort som möjligt.

Bredbandspresentation

24.10.2014 22:11

Här kan du ladda ner bredbandspresentationen som hölls på Park inn.
Ladda ner

Här kan du ladda ner AllTeles presentation
 Ladda ner 

Mvh,
Styrelsen

Kompostnedkasten är stängda tillsvidare [uppdatering]

10.10.2014 13:21

I samband med att sopsugsamfälligheten upplöstes så gjordes en avbeställning av all mathantering på Sickla Kajs sopsugsanläggningar. I samtal med dåvarande ordförande så talade man på Envac om att dem kan medverka och ”stödtömma” matavfallet pga. att Sthlm stads entreprenör Reno Norden hade problem att tömma de tankar som innehåller matavfall. Detta skulle fungerat om Reno Norden hade fortsatt tömma majoriteten av avfallet. Sedan ca 2 månader tillbaka har alltså inget matavfall hämtats av varken Envac eller Reno Norden vilket medfört att samtliga matavfallstankar nu är fulla.

Som en nödvändig akut åtgärd satte Envac upp de informationslappar som nu sitter på inkasten för matavfall där man hänvisar att kasta matavfall i vanliga sopinkasten tillsvidare. Från och med 1 April-2015 kommer Envac köra hela Stockholm med egna bilar och kan då garantera en bättre tömning av sopsugarnas matavfallstankar samt att vi kan då återgå till att använda matavfallsinkasten.

Nästa vecka kommer Envac börja tömma de fulla tankarna och vi hoppas få bukt med soplukten i vissa trappuppgångar.

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

Det har kommit till styrelsens kännedom att sedan en tid tillbaka så töms inte kompostsopor längre. Av någon anledning har avtalet för tömning upphört att gälla i samband med att Länsstyrelsen tog över ansvaret för tömning av sopor från sopsugsamfälligheten. På grund av problemet med otömda kompostsopor på över fem veckor har styrelsen beslutat att stänga kompostnedkasten tillsvidare. Vi återkommer med mer info när vi vet mer.

Mvh,
Styrelsen

Driftstörning på kabel-TV [uppdatering]

20.09.2014 21:49

Vi har varit i kontakt med Telia angående felet med kabel-TV. Det är flera i området som är drabbade utav felet. Tekniker är på plats och förhoppningsvis kommer felet att bli löst snart!

-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+-+

Ett antal boende har vänt sig till oss att dem inte kan se på kabel-TV. Eftersom felet påverkar samtliga boende har vi ringt Telia och felanmält problemet. Tekniker skickas ut på måndag och undersöker vad felet beror på och åtgärdar det snarast.

Mvh,
Styrelsen

Föreningsstämma

23.05.2014 10:22

Igår genomfördes vår årliga föreningsstämma. Styrelsen vill gärna tacka alla som deltog!

Styrelsen hoppades ha mer information gällande frågan om avskrivningar till mötet, tyvärr hade vi inga svar att ge. Vi har inlett dialog med våra revisorer EY (tidigare Ernest & Young) och återkommer med information till alla boende så snart vi har något konkret att komma med.

/Styrelsen

<< 1 | 2 | 3 | 4 >>